28 Disember 2010

..KeNaNgaN SeMaLaM DaN KeNaNgaN HaRi iNi..

Fuhhh,cuaca sedikit mendung pada hari ini..
Buatku terasa mahu maman ubi kayu rebus cicah nyior (kelapa)
ngan air teh o perisa strawberi made in Cameron..huhu
.
.
.
.
Ok berbalik pada tajuk kita tadi ermmmm ada apa pada kenangan hari ini dan semalam..?Kenangan semalam adalah masa lalu ku dan kenangan hari ini adalah masa depanku.Kenangan semalam terlalu banyak mengajarku erti kesabaran.Erti kesabaran yang terlalu tinggi bagiku.Bayangkan ketika aku tersungkur jatuh tiada siapa di sisi.Ketika aku mahu bermanja dan mahu berkongsi cerita bersama si dia dulu aku di ketepikan.
Suatu Ketika...
Saya : Rindu sgt kat awak budak gemok.Kamu sgoh Suwet.Mmmuahhh
(Send msj-->Delivery)
5minit berlalu,no reply..ok fine maybe dia bz.
1jam still tiada balasan..ok fine jgk maybe dia letih kerja.
3ari still tiada balasan..Sumpah hampa.
Suatu Ketika lagi...
Saya : Wak pe tu?Mkn xag?Cht?
Dia : xder benda lain ker nk tyer?asik bnda sama jer..Bosan tahu tak.Sbb tu saya malas nak angkat fone time awk col coz asik tyer benda yg sama jer..
Saya sentap,ati saya hancur berderai umpama kaca..airmata mulai gugur ke bumi.Bagi dia saya tiada apa2 makna.Seperti dedaun nan yang kering di hembus angin dan seperti juga rumput yang selalu tertindas dan di pijak..Tapi xtahu pada waktu itu saya mudah memaafkan segala kesilapan dia.Walau berjuta kali terluka namun saya still dengan dia.Still ngan dia.
.
.
.
.
(Kenangan Hari ini saya)
.
.
Dia : Tak mau sedih2 tau,jgn lupa senyum,jgn lupa makan..Anggaplah apa yang terjadi tu satu ujian buat awak.Saya still di sini menemani awak di saat awak sedih.Saya akan datang pakai maskot DIGI yang wane kuning tu dan joget2 sampai awak tersenyum semula..hihi gila comel ayat dia..Thanks u so much my dear,my love n my hubby..Gatal.
Suatu Ketika iNi
Dia : Syg?i love u so much.Mak bgtau dia nkg pinang awk..
Saya : Love u 2..Hahhh,really?jgn main2 ngan bnda cm ni.
Dia : Sumpah syg,xtipu..Bulan tuttttttt(xlh bgtau ag bulan braper)tahun depan akan dtg lah rombongan meminang kat umah awak..
Saya : Glrpppp!!!!!!
Sumpah xtau nak cakap per coz saya terasa seperti di awan awangan.Ya Allah besar sangat nikmat yang kau berikan padaku..Suatu ketika saya tersungkur,saya merana,saya tersisih,saya di singkirkan dan kini lihatlah DUNIA.Kebahagiaan yang ku rasa kang lebih hebat dari Penderitaan yang ku dapat dulu.Thanks God..
Kini tengah membilang hari dan semoga apa yang kitaorg rancangkan akan berjalan dengan lancar dan di rahmati olehNYA.Amin2..
.
.
.
Beberapa bulan lepas..
Dia (budak dlm pic ni) : Betol ker awk nk tunang?
Saya : Yer,mner tau?
Dia : Adalah.
Saya : Ermmm,doakan saya yer.
Dia : Knp awak xmau bg saya peluang?
Saya : Sebenarnya saya dah byk kali bg awak peluang tp awak sia2kannya..
Dia : Please..Jgn tinggalkan saya.=(
Saya : Dah lah awak,saya dah serik.Saya tkt mau terima awk lagi sbb saya tkt saya terluka lagi.Berilah saya peluang utk merasa kebahagiaan.
Dia : Maafkan kesalahan saya dulu.
Saya : Saya dah lama maafkan awk,saya xberdendam pon dgn awak malah saya sentiasa doakan kebahagiaan awak pada masa yang akan datang.Saya xpernah anggap awak bala bg saya tp saya anggap awak sebagai KENANGAN TERINDAH dlm hidup saya kerana bersama awak saya banyak belajar semua ttg CINTA..Tentang RINDU..Terima kasih awak.
Dia : (Menangis) suara sekat2.Sumpah saya menyesal xhargai awak sedangkan awak terlalu mencintai saya.Xkang ada lagi org mcm awak.
Saya : Jgn lah ckp mcm tu,saya hanyalah manusia biasa jer kang.
Dia : X..satu dalam seribu.
Menyesal kemudian tiada gunanya awak..
Kalau lah awak hargai saya dulu dan kalau lah awak tak buat kesilapan tu??
:(












1 ulasan:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata...

bearkan yg lalu pergi...